Beste kommunikasjonsbyrå

Er du på jakt etter et kommunikasjonsbyrå som har fått tittelen «beste kommunikasjonsbyrå»? Å finne det er dessverre enklere sagt enn gjort. Det finnes nemlig ingen oppskrift på hva som skal til for å bli det beste kommunikasjonsbyrået, så det er egentlig ingen som vet hva som skal til for å bli best.

Tittelen «beste kommunikasjonsbyrå» tar uansett utgangspunkt i en skjønnsmessig vurdering. Det betyr at selv om en jury skulle velge å gi et kommunikasjonsbyrå denne tittelen, så kan en annen jury mene noe helt annet om det samme byrået.

I denne artikkelen skal vi se nærmere på hva et kommunikasjonsbyrå er, og hvilke faktorer du bør være bevisst på når du skal velge hvilket kommunikasjonsbyrå du ønsker å samarbeide med.

Forstørrelsesglass

Hva er et kommunikasjonsbyrå?

Hva er et kommunikasjonsbyrå? Det ligger litt i selve ordet, men et kommunikasjonsbyrå er altså et byrå som kan hjelpe deg med kommunikasjonsfaglige spørsmål. Dette kan være både små og konkrete eller store og brede spørsmål. 

Det som skiller folk som jobber i et kommunikasjonsbyrå fra «vanlige folk», er som ansatt i et kommunikasjonsbyrå er de pålagt å følge med på endringer og eventuelle trender som dukker opp i forbindelse med kommunikasjon. Det er ikke like lett for «vanlige folk», så det kan fort bli feil hvis de prøver seg på egen hånd.

I Norge finnes det mange kommunikasjonsbyråer som mer enn gjerne vil hjelpe deg. Her kan du velge å vrake i en bransje som består av utallige byråer som har kunnskapen som skal til for å hjelpe deg.

Bunke med dokumenter

Hva trenger du hjelp til?

Før du tar kontakt med et kommunikasjonsbyrå, er det noen ting du er nødt til å reflektere over. For eksempel hva trenger du hjelp til?

Et kommunikasjonsbyrå har kapasitet og kunnskap til å hjelpe deg med små og store prosjekter, men du er nødt til å vite hva du trenger hjelp til først. Dette er noe av det et kommunikasjonsbyrå kan hjelpe deg med:

  • Å utvikle en kommunikasjonsstrategi for bedriften
  • Å finne ut hvordan bedriften skal kommunisere internt og eksternt i forbindelse med en krise (dvs. krisekommunikasjon)
  • Generell innholdsproduksjon som kan brukes i forbindelse med markedsføring av bedriften.
  • Å gi verktøy du kan bruke til å forbedre kommunikasjonen mellom bedriften din og mediene
Personer som samarbeider

Billigst ikke nødvendigvis best

Det kan være fristende å velge et kommunikasjonsbyrå med utgangspunkt i pristilbudet som legges frem for deg. Men her kan vi ikke få understreket nok hvor viktig det er at du ikke gjør det. 

Kanskje er det et av kommunikasjonsbyråene som skiller seg ut i forbindelse med pris, og du sparer noen hundrelapper på å benytte deg av tjenestene til dette byrået. Greit nok! Men har du noen gang tenkt over hva det kan bety for kvaliteten? Billig er ikke synonymt med dårlig, men det er ikke alltid at det er det beste alternativet. 

PC, dokument og forstørrelsesglass

Velg et byrå som passer deg

Det viktigste er at du til enhver tid velger et byrå som passer for deg. Dere skal tross alt ha en god tone og få til et godt samarbeid i tiden dere jobber sammen.

 For at resultatet skal bli så godt som overhodet mulig, så er det viktig at du velger et byrå som vet hva de driver med og som er eksperter på det du trenger hjelp til.

 Valget du tar bør alltid være uavhengig av de veldig små detaljene. Hvis du synes at byråets pristilbud virker rimelig med utgangspunkt i jobben som skal gjøres og det du må betale, så bør du alltid lytte til magefølelsen din. Det bør du også gjøre hvis magefølelsen sier noe annet. 

Det er dessuten fort gjort å la seg påvirke av meningene til andre mennesker, særlig hvis du kjenner andre i bransjen. Vårt beste tips er imidlertid å prøve å stenge disse litt ute og lytte til deg selv. Synes du selv at det er en god deal, så bør det være det eneste som betyr noe!

Håndtrykk

Din Kommunikasjon hjelper deg!

«Beste kommunikasjonsbyrå» er en skjønnsmessig beskrivelse. Derfor er dette noe du med god samvittighet kan ta med god klype salt. Det finnes nemlig veldig mange kommunikasjonsbyråer er gode på sitt felt, og som ikke fortjener å bli avskrevet på grunn av en litt uheldig formulering.

Trenger du hjelp til kommunikasjonsfaglige spørsmål? Det kan Din Kommunikasjon hjelpe deg med! Våre konsulenter har jobbet med dette i mange år, og har i løpet av denne tiden opparbeidet seg nyttig kompetanse som gjør at vi kan garantere deg om at du ikke kommer til å angre hvis du benytte deg av våre tjenester.

Uansett hva du trenger hjelp med i forbindelse med kommunikasjon, så kan Din Kommunikasjon hjelpe deg. Det kan være for eksempel:

  • Et konkret kommunikasjonsfaglig spørsmål (f.eks utarbeide en kommunikasjonsstrategi til bedriften din eller det å skrive skrive en pressemelding som skal distribueres i både enten tradisjonelle medier, moderne mediekanaler eller kanskje begge deler)
  • Generell innholdsproduksjon (siden Din Kommunikasjon er en merkevare under Din Gruppen som er et profesjonelt tekstbyrå)
  • Generell medietrening (vi kan veilede deg slik at du på sikt føler deg mye tryggere i møte med pressen og andre lignende medier) 

Det eneste du trenger å gjøre for å komme i kontakt med oss, er å sende oss en e-post. Vi vil gi deg et skreddersydd pristilbud som gagner begge parter. Hvis du attpåtil er ny kunde hos oss så vil du få de første 500 ordene gratis. Vi gleder oss veldig til å høre fra deg!